تجهیزات ربات ها

شرکت مهندسی توان محور در حوزه تجهیزات ربات ها تلاش داشته تا خدمات خود را با برترین و مطرح ترین برندهای روز دنیا ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر در این حوزه میتوانید محصولات هر برند را مشاهده نمایید . تجهیزات ربات

تجهیزات ربات ها

کنترلر

کنترلر ربات های صنعتی به عنوان هسته اصلی و هوشمند برای بازوهای ربات هستند که کار پردازش ربات را برعهده دارند. پس از پردازش داده ، از طریق کابل به انکودرها منتقل میشوند. سروو درایو که در کنترلر قراردارد برق سه فاز را از کنترلر به موتور ربات انتقال میدهد در واقع کنترلر حکم تابلوبرق را در ربات های صنعتی دارد. کنترلر ها در برندهای مختلف و مطرح دنیا مانند : ABB , فانوک ، کوکا ، یاسکاوا و …تولید میشوند. در ادامه به بررسی بیشتر مدلهای مختلف کنترلر ها میپردازیم.

کیپد

تمامی ربات ها و دستگاه های صنعتی برای کنترل و هدایتشان نیاز به کیپد یا صفحه کلید دارند. که براساس نیاز دستگاه در ابعاد مختلف در بازار ارائه میشوند. ماژول کیپد از دوقسمت تشکیل شده است. قسمت بالشتک ژلاتینی و قسمت بدنه گرد و طلایی برای انتقال عملکرد به پردازشگر و یک LCD کاراکتری برای نمایش کلید فشرده شده ، از قسمت های یک کیپد می باشد.کیپد برای وارد کردن متن ، کاراکتر یا دستور به دستگاه استفاده میشود که دارای حرف یا اعداد حکاکی روی آنها میباشد.ساختمان داخلی کیپد ها ماتریسی و خطی میباشد یعنی کلید ها بصورت دو دویی به صورت موازی بهم راه دارند.برندهای و مدلهای مختلفی از کیپدها در بازار موجود می باشند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

نرم افزار ربات های صنعتی

یکی از ملزومات اجرای پروژه های رباتیک صنعتی، شبیه سازی کردن پروژه قبل از اجرای واقعی سیستم می باشد، که در این مقاله به مزیت های این نرم افزارها و به خصوص نرم افزار شبیه ساز Robotstudio می پردازیم. سیستم های رباتیک به دلیل هزینه بالای پیاده سازی، برنامه نویسی زمان بر و طراحی پیچیده نیاز به دقت بالایی در طراحی دارد و شبیه سازی پیش از اجرای پروژه یکی از امور بدیهی در راه انجام پروژه های رباتیک صنعتی است.
نرم افزار ربات های صنعتی

گریپر

گریپر یا پنجه رباتیک یک سازه رباتیک میباشد که از طریق یک سروو موتور موجود در این بسته تامین می شود. این گریپر علاوه بر کارایی به صورت منفرد قابلیت نصب بر روی شاسی های رباتیک را نیز دارد. برای بهبود کیفیت کار خود و به منظور جلوگیری از لق شدن پیچ ها در فرایند های مکانیکی توصیه می شود پس از اتمام عملیات مونتاژ از یک پوشش مانند لاک ناخن بر روی محل اتصال پیچ و مهره ها استفاده شود تا پیچ و مهره ها در محل خود ثابت و محکم گردند.

اسپیندلر

گان جوش

گان جوش نقطه ای به دو دسته عمده گان مدل C و گان مدل X تقسیم بندی می شوند. که با توجه به نوع کاربری انتخاب و بکار گرفته می شوند. عواملی همچون جريان الكتريكي، زمان اعمال آن، اندازة سطح مشترك الكترودها، نيروي فشاري آنها ، تميزي قطعه كار و نوك الكترودها از موءثرترین پارامترها بر كيفيت جوش مقاومتي نقطه اي اند.

گان رنگ

گان رنگ دارای 2 نوع گان دستی و گان اتوماتیک می باشد.  گان رنگ دستی در فرآیند های پاشش جزئی و یا فرایند هایی که نیاز به گان اتوماتیک ندارند استفاده میشود.  گان رنگ دستی، معمولا برای خطوط رنگ با تیراژ کم مورد استفاده قرار می گیرند.ولی گان های اتوماتیک برای خطوط اعمال رنگ با تیراژ بالا مناسب می باشند.